top of page
pozadi-moje-telo-06.png
telo-symbol-08-min.png
logotyp-mojetelo-03-min.png

Interaktivní přednáška o tom, jak vnímáme své tělo.
Jak má vypadat, fungovat a kde se potkává krása se zdravím?

Všechny ročníky 

středních škol

Doporučujeme 
skupiny do 50 žáků

90 minut
dvě vyučovací hodiny

Přednáška je realizována v rámci primární prevence rizikového chování – oblast zdravého životního stylu.

JI6A2157_-min.jpg

Lektorka přednášky Mgr. Kamila Bažan Závodská,

nutriční koučka certifikované poradny pro výživu v Ostravě

JAKÝ BY MĚL BÝT VZTAH
K VLASTNÍMU TĚLU?

Pojďme se pobavit o tom, co je „normální“
a co už je extrém.
Každé tělo může být jiné – a přesto existuje hranice, co je a co není zdravé.

metr-09-min.png

ZBOŘÍME MÝTUS
O IDEÁLNÍM TĚLE A DOKONALOSTI!

Nečekejte zdlouhavou teorii o lidském těle jako na hodině biologie. Společně se zaměříme na to, jak nás ovlivňují mediální standardy, naše vlastní sebehodnocení i zkreslené představy. Součástí programu jsou kvízy a krátké workshopy, které studenty přimějí přemýšlet o těle, kráse a zdraví bez předsudků
– s respektem a nadhledem.

PŘÍNOS STUDENTŮM

Studenti lépe porozumí svému tělu a jeho potřebám.

 

Naučí se rozpoznat extrémy a vyhnout se nezdravým trendům.

 

Získají realistický pohled na krásu, výkonnost i zdraví.

 

Budou schopni o těchto tématech mluvit otevřeně, citlivě
a bez studu
.

JI6A2329_-min.jpg

PROČ NEUDĚLAT RADOST I UČITELŮM?

metr-09-min.png

Když se o svém těle něco dozvědí studenti, proč by nemohli i učitelé? K přednášce můžeme přidat i oblíbené měření složení těla na přístroji InBody, při kterém se dozvíte nejen svůj metabolický věk, ale i spoustu dalších informací. Ukážeme vám, kolik máte svalové hmoty, jaké je množství bílkovin a minerálů ve vašem těle a také kolik tělesné vody se ve vás ukrývá. Probereme i to, kolik energie má vaše tělo v rezervách a kde přesně se tyto zásoby nacházejí.

pozadi-moje-telo-06.png

- Nadváha a obezita u studentů - kdy začíná a jak s ní bojovat?

- Poruchy příjmu potravy – první signály

- Dokonalé vs. zdravé tělo – kde je hranice?

- Co je ještě normální a co už extrém?

- Péče o tělo: výživa, pohyb, spánek, odpočinek

- Vztah k vlastnímu tělu – co nás formuje a ovlivňuje?

- Rozmanitost těla - z hlediska genetiky a konstituce

- Body positivity a sebepřijetí

TÉMATICKÉ OKRUHY

lepsi-kamila_edited.jpg

UČITELÉ MOHOU NAVÁZAT:

Nově nahlížet na tělo a zdraví – jak mluvit s dětmi (a rodiči) o těle, hmotnosti nebo výkonnosti bez stigmatu či posměchu.

Lépe rozpoznat varovné signály – jaké jsou nenápadné projevy poruch příjmu potravy, přehnaného zájmu o vzhled nebo zanedbaného stravování u studentů.

Podpora sebevědomí žáků – pochopení principů body positivity a přijetí rozmanitosti těl pomáhá vytvářet bezpečnější atmosféru mezi žáky.

Podpora inkluze a respektu – citlivější vnímání odlišností mezi dětmi pomáhá budovat zdravé klima ve třídách.

Témata lze integrovat do výuky - biologie, výchova ke zdraví,
občanská nauka, tělesná výchova

VOLNÉ TERMÍNY

pozadi-moje-telo-06.png

Rezervujte si předběžně přednášku zde.

Jakékoli další dotazy rádi zodpovíme na info@prednaskydoskol.cz

Reference najdete v sekci REFERENCE. Rádi Vám také zodpovíme jakékoli další doplňující informace. Ozvěte se nám.

bottom of page