top of page
pozadi-dpmn-01.png
logo-bile-dpmn-vetsi-01.png

 „aneb život s telefonem v ruce“ 

7. - 9. třídy ZŠ
a celé SŠ

Doporučujeme 
skupiny do 50 žáků

90 min
dvě vyučovací hodiny

Přednáška je realizována v rámci primární prevence rizikového chování – oblast digitálních závislostí.

Teenagers on Mobile phone_edited.jpg

„MOBIL JAKO
DOBRÝ SLUHA
ALE ZLÝ PÁN“

Tato přednáška není o kyberšikaně ani o sextingu – zaměřuje se hlouběji, na vztah mezi jednotlivcem a jeho telefonem.
Otevíráme s žáky téma vlastní vůle a závislosti, schopnosti dělat věci vědomě a nacházet vnitřní rovnováhu v digitálním světě.

CO NÁS BAVÍ?
JE TO VÁŽNĚ MOBIL?

Společně se studenty naťukneme téma toho, co je v životě skutečně baví a naplňuje. Využíváme při tom principy japonského konceptu Ikigai – tedy hledání smyslu života v průsečíku toho, co milujeme, v čem jsme dobří, co svět potřebuje a čím se můžeme uživit.

Osobní příběh lektora propojuje hledání toho, co nás skutečně baví, s tématem vlivu sociálních sítí a digitálních technologií. Lektor otevřeně sdílí svůj vlastní příběh závislosti na sociálních sítích, aby vytvořil prostor pro upřímný a osobní dialog se studenty.

 Ukázka prezentace: 

PŘEDNÁŠKA JE INTERAKTIVNÍ!

Žáky necháváme přímo v hodině anonymně hlasovat právě přes telefon, poté ihned vidíme výsledky celé třídy a otevřeme diskuzi o zkušenostech, které jsou jim nejbližší. Jaké sítě žáci používají a jak často? Navštěvují stránky pro dospělé? O čem to může vypovídat a jak s tím pracovat?

UPŘÍMNÉ
ODPOVĚDI

Výsledky dotazníku Vám mimo jiné zašleme po přednášce na email. Společně s METODICKÝM LISTEM, který vysvětluje cíle jednotlivých otázek. Metodický list také zde.


Dotazník slouží jako reflexe pro žáky a zároveň jako orientační diagnostický nástroj pro školu. Otázky nejsou testem, ale pomůckou k porozumění tomu, jak žáci vnímají vlastní vztah k technologiím, sociálním sítím a sobě samým.

Program je určen žákům od 7. tříd ZŠ až po střední školy. Mladší ročníky nedoporučujeme. Přednáška otevírá témata vůle, sebepoznání, smyslu, seberealizace a závislostí – tedy oblasti, které vyžadují určitou míru osobní zralosti a schopnosti sebereflexe.

Smyslem přednášky je dát žákům možnost začít o vlastních návycích přemýšlet a rozhodnout se, do jaké míry chtějí být ovlivňováni online světem.

IMG_20190507_095413.jpg

DVĚ SPOLEČNÉ HODINY
OTEVÍRAJÍ OTÁZKY JAKO:

– Trávím na telefonu víc času, než bych chtěl/a?
– Co by mě bavilo i bez obrazovky?
– Jak najít rovnováhu mezi online a offline životem?

- Je možné, že za mou špatnou náladu může z části i užívání telefonu?

LEKTOR & REFERENCE

Přednáší Patrik Moravec - tvůrce projektu Přednášky do škol a lektor oblíbené přednášky Hudba má vliv.
V sekci lektoři najdete bližší informace přednášejících a jejich osvědčení.

Po přednáškách nám často píši žáci na sociálních sítích. Jejich dojmy i reference učitelů najdete v sekci reference.
Podívejte se na video z přednášky, děláme komorní i větší akce:

KONTAKTUJTE NÁS

Telefonicky či přes kontaktní formulář zde.

bottom of page